|
Jak w pełni wykorzystać interfejs diagnostyczny. |
2005-05-07 |
Do typowych czynności serwisowych, takich jak kasowanie inspekcji olejowych, czy przeglądów nie jest potrzebna żadna wiedza, ani dodatkowa dokumentacja, uruchamiamy program np. VVTool i wybieramy czynność, którą chcemy wykonać. Podobnie sprawa wygląda w przypadku odczytu parametrów silnika w czasie, choć tutaj jest już trochę gorzej ponieważ większość użytkowników nie jest pewna co oznaczają poszczególne bloki, jeszcze gorzej jeżeli chcemy wykonać czynność trochę trudniejszą jak adaptowanie nowych elementów w samochodzie (kąt wtrysku, przepustnica, regulacja obrotów, zapłonu, itd.) czy programowanie immobilaizera. W takim przypadku można oczywiście szukać informacji na stronach takich jak nasza, czy forach dyskusyjnych o tematyce motoryzacyjnej, ale niestety z oczywistych powodów informacje zdobyte tą drogą są szczątkowe i często dotyczą innych modeli samochodów lub innych silników niż poszukujemy. Jeżeli jesteśmy zainteresowani informacjami szczegółowymi i pewnymi najlepiej sięgnąć do dokumentacji którą wykorzystują autoryzowane stacje diagnostyczne - taką dokumentacją jest:
TIS - Technical Information System - zawiera on informacje i dane techniczne wszystkich modeli danego producenta, sposoby wykrywanie usterek, rodzaje narzędzi, procedury naprawcze i inne. TIS jest to takich marek jak: Opel, Peugot, Fiat, Ford, Suzuki, itd.
ELSA - Elektronisches Werkstatt Information System - to samo co TIS tylko nazwa pochodzi z języka niemieckiego, a nie angielskiego. ELSA jest do takich marek jak: VV, Audi, Seat, Skoda
W przypadku użytkowników naszych interfejsów z oczywistych powodów najbardziej przydatna jest ELSA, właśnie w tym programie można znaleźć procedury naprawcze z numerami kanałów, loginów i tym podobnymi rzeczami dla wszystkich modeli samochodów i silników grupy VV/Audi.
|
|
|
|
|