Zestaw do testowania wtryskiwaczy i
pomp COMMON RAIL ZCR-4 PRO z zasilaczem
Zestaw składa się z testera układów wtryskowych TCR-4
oraz testera wtryskiwaczy piezoelektrycznych i elektromagnetycznych
ICR-4.
Tester
TCR-4
Tester TCR-4 jest przeznaczony do diagnozowania systemów wtryskowych
Common Rail. Służy do odczytu wartości z czujnika wysokiego ciśnienia
oraz sterowania dwoma zaworami regulacyjnymi ciśnienia na raz.
Może być on użyty zarówno do odczytu ciśnienia i sterowania zaworami
regulacyjnymi w samochodzie jak również do diagnozowania pomp wysokiego
ciśnienia na stole probierczym. Jest niezbędny do monitorowania
ciśnienia w zasobniku przez co możliwe jest dokonanie właściwej oceny
stanu pompy wysokiego ciśnienia.
Tester może służyć również do monitorowania ciśnienia paliwa w układach
wtryskowych typu FSI.
Funkcje testera:
Zakres czujnika
Funkcja umożliwia wprowadzenie wartości maksymalnego
ciśnienia
roboczego (Pmax) czujnika wysokiego ciśnienia, który jest
wykorzystywany w badanym samochodzie.
Test obwodów
Po wybraniu tej funkcji następuje sprawdzenie
ciągłości następujących obwodów:
- obwód czujnika wysokiego ciśnienia
- obwód zaworu 1
- obwód zaworu 2
Dla testu ciągłości poszczególnych obwodów tester
jest w stanie
podać odpowiedź, czy dany obwód poprawnie reaguje na określony sygnał
testujący.
W przypadku testu obwodu czujnika wysokiego
ciśnienia poprawny
wynik nie daje całkowitej pewności o jego bezawaryjnym działaniu w
całym zakresie ciśnień roboczych aż do ciśnienia Pmax. Całkowitą
pewność można uzyskać obserwując odczyt z czujnika ciśnienia podczas
pracy silnika.
Test pompy.
Test pompy umożliwia aktualny odczyt wysokiego
ciśnienia,
sterowanie maksymalnie dwoma zaworami regulującymi ciśnienie oraz
podawania parametrów dostępnych w funkcjach dodatkowych.
3.1. Odczyt wysokiego ciśnienia
Odczyt aktualnego ciśnienia odczytywany za pomocą
czujnika wysokiego ciśnienia.
3.2. Funkcje dodatkowe
funkcja (a) - pulsacja
ciśnienia - jest to wartość maksymalnej zmiany ciśnienia w określonym
przedziale czasu,
funkcja (b) - maksymalna
wartość ciśnienia - jest to wartość
maksymalna jaką uzyskało ciśnienie od momentu początku pomiaru lub
momentu jej wyzerowania poprzez dowolną zmianę pozycji potencjometru
regulacyjnego,
funkcja (c) - wartość
ciśnienia do stabilizacji za pomocą
zaworu 1 - jest to zadana wartość ciśnienia, którą tester stara się
utrzymywać niezmienną regulując sygnałem sterującym zaworu 1. Zmiany
tej wartości dokonuje się za pomocą potencjometru regulacyjnego.
Dokładność zmian można regulować przez naciśnięcie odpowiedniego
przycisku.
funkcja (d) - wartość
ciśnienia do stabilizacji za pomocą
zaworu 2 - jest to zadana wartość, którą tester stara się utrzymywać
niezmienną regulując sygnałem sterującym zaworu 2. Zmiany tej wartości
dokonuje się za pomocą potencjometru regulacyjnego. Dokładność zmian
można regulować przez naciśnięcie odpowiedniego przycisku.
3.3. Zmiana sterowania zaworem 1
Zmianę sygnału sterującego wykonuje się za pomocą
potencjometru
regulacyjnego. Dokładność zmian można regulować przez naciśnięcie
odpowiedniego przycisku.
3.4. Zmiana sterowania zaworem 2
Zmianę sygnału sterującego wykonuje się za pomocą
potencjometru
regulacyjnego. Dokładność zmian można regulować przez naciśnięcie
odpowiedniego przycisku.
Tester ICR-4
Zastosowanie testera
Tester ICR-4 służy do sterowania wtryskiwaczami
elektromagnetycznymi i piezoelektrycznymi występującymi w układach
wtryskowych Common Rail. Sterować można maksymalnie czterema
wtryskiwaczami danego typu na raz. Generowany przez tester sygnał
sterujący wtryskiwaczami odpowiada sygnałowi występującemu w sterowniku
silnika samochodu.
Parametry
testera
Napięcie
zasilania |
stałe, zakres 12...15V |
Pobór mocy |
do 4A (bezpiecznik) |
|
|
Liczba
sterowanych wtryskiwaczy |
|
elektromagnetycznych |
4 |
piezoelektrycznych |
4 |
|
|
Parametry
symulowanego wtrysku |
|
obroty |
36...2400 obr/min (możliwość zmiany co
10 obr/min) z wtryskiem wstępnym |
obroty |
36...4800
obr/min (możliwość zmiany co 10 obr/min) bez wtrysku wstępnego |
czas wtrysku |
0,1...5 ms (możliwość zmiany co 0,1 ms) |
|
|
Programowanie ilości obrotów |
tak |
Opcja wtrysku wstępnego |
tak
|
Funkcje
testera
Po podłączeniu zasilania tester
wyświetla ekran powitalny,
po czym automatycznie zmienia się
na ekran wyboru typu sterowanego wtryskiwacza. Nazwa "Elektromag."
oznacza wtryskiwacz elektromagnetyczny, natomiast "Piezoelekt." oznacza
wtryskiwacz piezoelektryczny.
Po wybraniu odpowiedniego typu
wtryskiwacza wyświetla się ekran z aktualnie ustawionymi parametrami
sygnału sterującego wtryskiwacza.
Po uruchomieniu wtryskiwaczy tester
wykona sekwencję wtrysków w takiej liczbie jaką wskazuje parametr
"Ilość".
Zmiana wartości symulowanych
obrotów silnika
Parametr "Obroty" informuje o wartości symulowanych obrotów. Wartość ta
jest realną wartością prędkości obrotowej silnika samochodu, tak więc
wtryskiwacz wtryskuje dwukrotnie rzadziej. Zakres zmian tego parametru
wynosi od 30 obr/min do 2500 obr/min.
Zmiana
wartości symulowanego czasu wtrysku
Parametr "Czas" określa czas wtrysku wtryskiwacza. Zakres zmian tego
parametru wynosi od 0.1ms do 5.0 ms. Zmiany można wykonywać co 0.1 ms
lub co 1ms.
Programowanie
ilości sekwencji
Parametr "Ilość" określa ilość sekwencji wtrysków do wykonania. Przez
sekwencję wtrysków rozumie się wykonanie 4 wtrysków, po jednym na
każdym wtryskiwaczu. Tester wykonuje zawsze pełną ilość sekwencji
wtryskowych. Zakres zmian tego parametru wynosi od 0 do 9999. Zmiany
można wykonywać co 10 lub co 100.
Tester wykonuje ustawioną ilość
sekwencji wskazując numer aktualnie wykonywanej sekwencji na
wyświetlaczu. Po wykonaniu ustawionej ilości sekwencji tester kończy
działanie.
Symulacja wtrysku wstępnego
Parametr "Wstępny" umożliwia włączenie symulacji wtrysku wstępnego.
Jeśli parametr ma wartość "Tak" przed każdym wtryskiem wykonywany
będzie wtrysk wstępny. Parametry wtrysku wstępnego są stałe i wynoszą:
czas wtrysku wstępnego: 0.2ms
czas pomiędzy wtryskiem wstępnym a wtryskiem głównym: 1ms.
Jeśli parametr ma wartość "Nie", wtrysk wstępny nie będzie wykonywany.
OPCJE:
- Możliwość dokupienia do testera
lampy stroboskopowej
|