Strona głównaSklepRegulaminPolityka prywatnościArtykułyDownloadKontaktKoszyk
        Powiadomienie o plikach cookie
Powiadomienie o plikach cookie
Niniejsza witryna internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Dowiedz się więcej
Nie pokazuj ponownie


Tester elektronicznych przepustnic powietrza silników wysokoprężnych DTA-1 Koszyk




NAZWA
Tester elektronicznych przepustnic powietrza silników wysokoprężnych DTA-1








Element zwany przepustnicą zwykło się jednoznacznie kojarzyć z silnikiem benzynowym. Jednak przepustnice powietrza występują również w silnikach wysokoprężnych. Występują one pod różnymi nazwami, często bardzo ogólnymi i nie kojarzącymi się z układem dolotowym:

  • przepustnica regulująca,
  • zawór przepustnicowy,
  • zawór kolektora wlotowego,
  • zawór do silnika wysokoprężnego,
  • klapa kolektora dolotowego.

Przepustnice powietrza w silnikach wysokoprężnych zaczęto stosować od 2000 roku. Jak w większości przypadków rozwoju konstrukcji silników samochodowych, tak i w tym, czynnikiem decydującym o zastosowaniu przepustnic była ekologia.

Przepustnica w silniku wysokoprężnym, ma za zadanie poprawę skuteczności systemu recyrkulacji spalin (EGR), czego wynikiem mają być spaliny zawierające mniej szkodliwych substancji, oraz ochrona silnika przed niebezpiecznymi drganiami (szarpnięciami) podczas jego gaszenia.

Każdy element wykonawczy silnika wysokoprężnego, w tym także przepustnica powietrza ulega awariom wynikającym ze złych warunków eksploatacyjnych pojazdu. Nadmierna ilość oleju silnikowego (niesprawna odma) i sadzy (system EGR) w układzie dolotowym są główną przyczyną niesprawności elementów wchodzących w jego skład.

Aby sprawdzić poprawność działania elektronicznej przepustnicy powietrza niezbędny jest odpowiedni tester. Tester ten wysyła do przepustnicy określone sygnały sterujące aby wymusić ruch klapy przepustnicy. Tester DTA-1 jest przeznaczony do takich właśnie zadań.





Tester DTA-1 może być z powodzeniem wykorzystywany zarówno w firmach zajmujących się regeneracją przepustnic powietrza jak i w warsztatach samochodowych oferujących szeroki zakres napraw w celu zdiagnozowania usterki przepustnicy.

Urządzenie przeznaczone jest dla przepustnic sterowanych elektronicznie. Daje możliwość ustawienia klapy przepustnicy w dowolnym położeniu, poprzez wysyłanie odpowiedniego sygnału sterującego do sterownika przepustnicy. Podawany przez tester prąd pobierany przez przepustnice jest głównym wyznacznikiem jej poprawnego działania.

Aktualna wersja testera DTA-1 umożliwia diagnozowanie przepustnic powietrza produkowanych przez firmy Siemens, Pierburg, Valeo, Delphi, Wahler oraz Magneti Marelli o następujących oznaczeniach:



  1. Oznaczenia Siemens
    • A2C59511698
    • A2C59511699
    • A2C59511707
    • A2C59512933
    • A2C59512934
    • A2C59512935
    • A2C59512936
    • A2C59512937
    • A2C59512938
    • A2C59514304
    • A2C59514306
    • A2C59514650
    • A2C59514652
    • A2C53099815
    • A2C53245205
    • A2C53107575
    • A2C59511698
    • A2C59511699
    • A2C59511707
    • A2C59512933
    • A2C59512934
    • A2C59512935
    • A2C59512936
    • A2C59512937
    • A2C59512938
    • A2C59514304
    • A2C59514306

  2. Oznaczenia Pierburg
    • 7.00688.06.0
    • 7.00688.00.0
    • 7.00688.04.0
    • 7.14393.29.0
    • 7.14393.26.0
    • 7.14393.11.0
    • 7.14393.16.0
    • 7.14393.20.0
    • 7.01754.05.0
    • 7.01754.07.0
    • 7.01754.10.0

  3. Oznaczenia Valeo
    • 215900342
    • 281903422

  4. Oznaczenia Delphi
    • 96.735.344.80

  5. Oznaczenia Wahler
    • 7523D

  6. Magneti Marelli
    • 48CPD4

  7. Oznaczenia VW/Audi
    • 038 128 063 F
    • 038 128 063 G
    • 038 128 063 L
    • 038 128 063 M
    • 038 128 063 Q
    • 038 128 063 P
    • 03G 128 061 A
    • 03G 128 063 A
    • 03G 128 063 C
    • 03G 128 063 F
    • 03G 128 063 G
    • 03G 128 063 J
    • 03G 128 063 M
    • 03G 128 063 Q
    • 03G 128 063 B
    • 03G 128 063 K
    • 03G 128 063 L
    • 03G 128 063 R
    • 03G 128 063 S
    • 03L 128 063 G
    • 03L 128 063 K
    • 03L 128 063 R
    • 03L 128 063 H
    • 03L 128 063 A
    • 03L 128 063 B
    • 03L 128 063 C
    • 03L 128 063 D
    • 03L 128 063 E
    • 045 128 063 D
    • 045 128 063 G
    • 4E0 145 950 C
    • 4E0 145 950 D
    • 4E0 145 950 F
    • 4E0 145 950 G
    • 4E0 145 950 H
    • 057 128 063
    • 057 128 063 B
    • 057 128 063 C
    • 057 128 063 D
    • 059 128 063 A
    • 059 128 063 B
    • 059 128 063 D
    • 059 145 950 A
    • 059 145 950 D
    • 059 145 950 H
    • 059 145 950 AA
    • 076 128 063 A

  8. Oznaczenia Fiat
    • 504105594
    • 504264089
    • 504345917
    • 71724299
    • 71724302

  9. Oznaczenia Citroen/Peugeot
    • 1636 38
    • 1636 71
    • 1636 76

  10. Oznaczenia Renault
    • 7701062300

Wykaz samochodów, w których wykorzystuje się powyższe elektroniczne przepustnice powietrza znajduje się tutaj!


Przykładowe przepustnice obsługiwane przez DTA-1




Przepustnica Siemens, VW/Audi 1.9 TDI



Przepustnica Siemens, VW/Audi 2.0 TDI



Przepustnica Valeos, VW/Audi 1.6 TDI





Przepustnica Delphi, PSA 1.6 HDI



Przepustnica Wahler, Citroen 3.0 HDI



Przepustnica Pierburg, Iveco 3.0 JTDI

Parametry techniczne:


Napięcie zasilania stałe, zakres 12...15V
Pobór prądu 80mA (bez podłączonego sterownika)
Maksymalny pobór prądu 4A (bezpiecznik 4A/250V)
Typ sygnału sterującego PWM
Próg sygnalizacji przekroczenia prądu (ALARM) 2A

Tester posiada możliwość aktualizacji oprogramowania przez internet
 
Zawartość sprzedawanego zestawu
    1. Tester
    2. Zasilacz sieciowy
    3. przewody podłączeniowe do przepustnic
4. Instrukcja
    5. Zapasowe bezpieczniki
 
 
 


Koszyk

Twój koszyk jest pusty

LOGOWANIE
Login:
Hasło:

[Załóż konto]
[Zapomniałem hasła]



PROMOCJE